Welcome to my blog!
This blog is created to keep all of you up to date with the latest fashion, hair, make-up and trends. So who am I? I am a workaholic, shopaholic, fashion-obsessed girl, who has studied the art of styling around the world. I currently own and run one of the hottest hair salons in Scandinavia, Vogue in Bergen. Join me on this wild ride of fashion...
08 August 2008
Svenske merker suksess i Norge...
Svenske merker har blitt en suksess i Norge. Her er guiden til hva du kan handle fra svenskene.
Vi bruker mye penger på svensk mote hvert år. Svenske kjeder, anført av gigantene Gina Tricot og HM, står for 50 prosent av hva nordmenn bruker på klær, melder
Gjenforener klassikerne
Selv om vi elsker billig og bra like mye som alle andre er altså svensk mote mye mer enn dette.
Det er ti år siden den svenske jeansmerket Acne startet opp produksjonen, og i anledning jubileet vil Acne trykke opp klassikerne sine på nytt: blant annet jeans med røde sømmer, svarte, supertighte satinjeans, dressjakke med sikkerhetsnål og tights med åpning for stiletthælen.
Nytt for jenter
Cheap Mondays jeans har vært sagt mye og mest pent om, men visste du at merket har utvidet med masse kule jenteklær? Monki heter merket.
Kult og søtt streetwear, og de har alt fra jakker til undertøy.
Merket har blitt superpoppis i Sverige, og har ikke ekspandert til Norge enda men vi venter i spenning.
På www.monkigirl.se kan du sjekke ut kolleksjonen så lenge!
Shop på nett
Odd Molly er en strikkesuksess. Med trykk på suksess, klærne blir visstnok revet vekk fra stativene i de norske butikkene som selger merket.
Men har du lyst til å kle deg i mirakuløse mønstre og fantastiske fargede strikkeplagg så fortvil ikke: gå til www.oddmolly.com og shop til du droppar eller hva det nå heter på svensk.
Gjør herreplagg supersexy
Tiger er godt kjent i Norge, såpass godt at vi helt har glemt at merkets fulle navn er Tiger of Sweden. Men det er svensk det også altså.
Hele greia begynte som et skredderfirma i det herrens år 1903, men har siden ekspandert både internasjonalt og motemessig. Kvinnekolleksjonen tar alltid utgangspunkt i herreplagg som gjøres feminine og sexy og passer perfekt til årets maskuline trend.
Morsomt kuriosa: “Tiger” høres unektelig litt vel hipt ut for en bedrift fra århundreskiftet, men stammer etter sigende fra den tyskfødte grunnleggeren Markus Schwartzmans, som uttalte svenske ”tyger” (altså tøy) litt feil.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment